søndag 14. november 2010

Sunn Kveldsnacks

Søndagen er over, helgens fråtsing av god mat, vin og mengder smågodt er fordøyd.
Samvittigheten har dukket opp. (Altså den røde fyren med hornene).
Var det da nødvendig med tre store stykker av gulerotkaken idag? Og ikke for å snakke om kakerestene som ble med  hjem i min såkalte i doggy bag . Håpløst!!


Så nå har jeg bestemt meg for å kose meg med sunne hverdagsgodbiter i dagene fremover. For jeg må bare innse at 24 timer ganger fem dager i uken, uten noen som helst belønning IKKE er overkommelig!


Noen oppskrifter som forhåpentligvis skal døyve søthungeren :

Fruktsalat :

1 appelsin
1 eple
1 banan
mange rosiner
usaltete nøtter
vaniljekesam

Del opp frukten og tilsett nøtter og rosiner. Tilsett kesam og rør rundt!!!


Kyllingsalat med pasta:
Metter og smaker jo himmelsk. Skal det være en belønningssalat hører kokte egg,
avokado og bittelitt sprøstekt bacon med. Med gresk dressing ( småpakker i plast fra butikken) rørt ut i kesam mager som dressing.

Smoothie:

2 dl frosne jordbær
1 stk banan
4 dl appelsinjuice

Del banan i biter, og tilsett bær og juice. Kjør i blender til rett konsistent.
Prikken over i en er å drikke smoothien i ett lekkert glass!!


Grønnsaker og dip:

Kålrot, gulerot, stangselleri og agurk skjæres opp i stenger og serveres med dip blandet i yoghurt.


Knekkebrød med cottage cheese og eplemos:
1-2 havreknekkebrød
2 ss cottage cheese
2 ss lett eplemos
Kanel

Bland eplemosen og cottage cheese og fordel blandingen på knekkebrødet.
Strø på med kanel

Rugsprø med mozarella og tomat

2 rugsprø
lettere mozzarella
Cherrytomater
2 salatblader
pepper

Skjær opp mozarellan og tomater i skiver.
Legg mozzarellan, tomat og salat ved siden av hverandre
på rugsprøen. Strø over pepper!!



Jeg skal fylle opp handlevogna i morgen med noen av disse ingridiensene. Samt mørk kokesjokolade, rundstykker og godt pålegg. I håp om at jeg kan klare å styre meg unna sjokolade og potetgull ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...