mandag 1. november 2010

Grove og sunne horn

Her kommer en sikker bakstvinner. Grete Rohde`s grove horn. Kjempegode til hverdags. Tilsett ost og skinke,og en salat ved siden av, og du har ett sunt og godt lunch alternativ.

50 gram tørrgjær
4 dl sammalt hvete grov
4 dl hvetemel
1 ts salt
1 ss soya olje
4 dl vann

Bland det tørre sammen. Tilsett olje og varmt vann ,og elt deigen godt i kjøkkenmaskin.
Heves i 30 minutter. Del deigen i to og kjevle ut til to runde sirkler. Skjær opp i 16 deler.
Etterhev over varme på plate i ca 15 min. Jeg bruker å pensle over med egg og drysse valmuefrø over.

Stekes i ovn på 200 grader, ca 12 min :)

Bon apetitt <3

                                             


post signature

2 kommentarer:

  1. Hei Kjerstin :-)
    Nå dukker du opp mår man søker på deg! Dessuten har du fått blåst litt liv i min egen blogg...skal se jeg begynner igjen jeg også ;-)

    Er herved en "følger"

    Klem

    SvarSlett
  2. Jaaa, jeg veit:) Og så bra jeg kan være en liten inspirator for deg. Må prøve å holde liv i min egen blogg også. Ikke like lett i denne så hektiske, men herlige småbarnstilværelsen. I de siste dagene har jeg lært så mye om tips til å skape personlighet til blogginga. Så følg meg gjerne videre Vivi. Setter stor pris på det! Ha en strålende kveld

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...