tirsdag 2. november 2010

Hvit jul?:)

Endelig, vi har kommet til november.
Det nærmer seg med stormskritt jul. Som etter min mening er årets fineste høytid.
I hodet mitt er det full idemyldring. Alt fra organisering av julegaver, adventskalender, baking av julebakst, juleverksted med venner, nye innkjøp av gardiner, juletrepynt *sukk* og ikke minst hvordan skape rette julestemningen og bringe den videre til barna.
Jeg er svært tradisjonell av meg, og man spøker ikke med høytider. Julebrusen skal ikke drikkes før adventsstjerna er tent første søndag i advent. Juletreet skal pyntes lillejulaften før hovmesteren og grevinnen begynner på tv. Huset skal være fylt med røde julekuler, røde julestjerner og nisser....
Nei, det er her jeg faktisk vurderer å kjøre en ny stil. Borte med det røde og inn med det.... hvite?:)

Bing Crosby som synger " white christmas". Hvit nysnø som laver ned mens ribbelukten brer seg i  rommet. Hvite duker og blomster. Fattigmannssølv.
En glitrende edelgran dekorert med kuler i hvitt og sølv . Glass engler så langt øyet kan se. Og på toppen av treet, en nydelig forsølvet stjerne. Rent, fint og minimalistisk som det høres ut som, skriker hjertet mitt etter innspill av rødt :)
Og det er nok det som blir konklusjonen.  Tradisjonen seirer tross alt!




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...