torsdag 30. desember 2010

Nyttårsforsetter 2011

Nyttårsforsetter for 2011

Nyttårsforsett er et mål, plan eller ønske for det nye året. Det kan være å begynne med noe nytt, slutte å gjøre noe, kutte uvaner, etablere nye vaner, øke en ønsket aktivitet eller minske en uønsket, for å gi seg selv en høyere livskvalitet.
Joda jeg har noen nyttårsforsetter, håper bare at 2011 er året jeg klarer å gjennomføre dem. For kjennetegnet på mine forsetter er at de ikke varer særlig lenge


Disse er med hvert år:

* Spise sunnere
* Begrense mengden av min store last, iskald pepsi max
* Gå ned til trivselsvekta. Som var for fem år siden ;)
* Kutte ut godterier på hverdager. Kun lørdag!!
* Trene 3 ganger i uka

Men disse varer aldri lengere enn til februar. Man skal jo tross alt belønne seg selv etter en travel dag ; )

Derimot skal disse forsettene være mere overkommelig :

* Ikke sette meg for høye mål til hva som skal gjennomføres eller gjøres.

* Sparing. Sette av penger til uventede kostnader. Bsu, tannlege, huslån ol

* Være mere bevisst mot miljøet. Flinkere til gjenbruk, kildesortering. Ikke kjøpe ting BARE fordi varen  (som ofte er klær) er på salg.

* Bli mere kulturell. Flere teaterbesøk og kulturelle arrangementer

* Gå inn for å glede andre. Og være ett godt medmenneske.

* Flere naturopplevelser med guttene mine. Bli flinkere til å gå på turer, selv på en regntung dag.
 Det går jo stort sett bra når man aller først kommer seg ut.

* Slutte å bekymre meg og irritere meg over ting jeg ikke råder over. Den eneste som taper på dette er 
meg selv. Masse tid og energi som heller kan brukes på meg selv og mine.


Så får vi se hva 2011 vil bringe. Men jeg stiller med blanke ark og masse positivitet..
Kanskje er slankeforsettene våre kun styrt
av vår eget speilbilde
(Bildet fra google.com)




Stor nyttårsklem og hilsen

post signature

2 kommentarer:

  1. Du har mange gode nyttårsforsett. Jeg er enig i flere av dem. Som så mange ganger tidligere skal jeg bli flinkere til å trene og spise sunt. Men de nyttårsforsettene som går på å ikke irritere seg over ting man ikke rår over, vil jeg påstå er vel så viktige! Det skal bli et av mine nyttårsforsett også.
    Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Ett riktig godt nyttår til deg også:)
    Jeg jobber hardt med dette forsettet allerede etter seks dager ;)

    Lykke til med dine forsetter. Har trua på 2011!

    Klem Kjerstin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...