søndag 12. desember 2010





200 g kokesjokolade
8 dl melk
1 vaniljestang
2 cm rød chili
1 kanelstang
1ss honning



Varm opp melk, vaniljestang splittet i to, chili og kanelstang på lav varme til kokepunktet.
Trekk kasserollen til side og tilsett hakket sjokolade. Rør inn sjokoladen med visp.
Sil den varme sjokoladen og server i lune kopper med pisket krem.
Pynt med hakket sjokolade på toppen.

God og litt spicy variant av den orginale kakaoen.






Fordi du fortjener det :)


post signature

3 kommentarer:

  1. Endelig blogger du igjen!:) fant det ut litt sent, men det betyr jo bare at jeg får en god dose med god blogg å lese nå!=)
    Den så virkelig nydelig ut den sjokoladen og tok meg selv i å lure på om det kunne fungert med en skvett whisky i... som "irish chocolate". Hva tror du?

    SvarSlett
  2. Jeg er selve irish dronninga, så det skal jeg sannelig meg finne ut ;) evt litt baylis. Så koselig at du leser bloggen min. Det setter jeg stor pris på!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  3. Forvekslet deg med en annen blogg jeg trodde var gjennoppstartet på ny side, men etter å ha lest meg 2-3 månder bakover i tid fant jeg ut at dette kan neppe være hun jeg egentlig skulle lese blogge til. Men må bare si: takk og pris for forvekslingen! Du har en kjempe blogg jeg absolutt kommer til å følge videre!:) God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...