lørdag 30. oktober 2010

Maling av gammelt trebord

Nymalt og fint:)
Jeg har vært såå heldig å kommet over ett gammelt antikk bord fra ca år 1900. Utgangspunktet var ett trebrunt bord i furu. Jeg har stor respekt for gamle møbler, og måtte forsikre meg om hvordan jeg skulle gå frem før jeg skulle male bordet.
Første steg var å pusse bordet med grovt sandpapir, for fjerning av lakk og ujevnheter.
Deretter kjøpte jeg en heftgrunning som var tilnærmet lik den fargen bordet skulle males i.
Etter tørking malte jeg to lag med oljemaling i fargen eggehvit.
Planen var å pusse over bordet med sandpapir da det var ferdigmalt. For å få  litt av den gamle looken tilbake. Men jeg er så fornøyd med resultatet at jeg sier meg ferdig:) 

 post signature

Bilde av bordet før malinga


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...